vrijdag 25 november 2011

Nieuwe maan, nieuw begin

Hallo,

Rond 28-10 en 11-11 diende zich een energie aan die voor veel diepgaande veranderingen heeft gezorgd. Voor mij persoonlijk uitte zich dat in steeds duidelijker ervaren dat iedereen en alles verbonden is met alles en iedereen. Dat betekent ook dat ik de hele wereld duidelijker ga voelen...en dat is soms best lastig, want ik voel en ervaar dus ook alles wat niet van mij persoonlijk is.
Veel mensen hebben de laatste weken van alles kunnen loslaten...maar wat is dat loslaten dan? (Want als alles één is...dan kun je het toch niet eens loslaten?)

Stel dat je met een nat lijf in de confetti gaat liggen rollen...dan plakt dat allemaal aan je huid. Maar als je vervolgens in een bad stapt, dan weekt de confetti van je af...en dobbert om je heen in het water.
Heb je dat beeld?
Het is er dus nog steeds, je trekt het je alleen niet meer persoonlijk aan...het plakt niet meer direct op je huid.
Het is er.
En je laat het er zijn.

Sinds gister heb ik het gevoel dat er een cyclus (binnen een cyclus binnen een cyclus) afgerond is, wat prachtig samenvalt met grootse gebeurtenissen in het heelal...een gedeeltelijke zonsverduistering, een nieuwe maan en Mercurius in retrograde.
Wat zegt mij dat?
De zon, het mannelijke aspect (doen) geeft even alle ruimte aan de maan, het vrouwelijke aspect (zijn) ....wat betekent dat er nieuwe ideeën zullen ontstaan...maar met Mercurius in retro (dwarsigheid) zou ik nog niet tot handelen overgaan.
Het is er.
En laat het er maar zijn.
Zijn.

Zullen we dat vertalen als..kaarsjes aan, cocoonen, warme chocolademelk drinken, kijken in de ogen van geliefden, zegeningen tellen en ...zijn..

Liefs,
Inge


ps...in de top 2000...met Mercury in retrograde...dan kan de nr 1 niet anders zijn dan Queen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten