woensdag 7 december 2011

Hoofd hart hoofd hart hoofd hart (Nederlands)

Voel je je net een jojo?
Vlieg je ook de héle tijd op en neer van je hoofd naar je hart?
Nou...ik ook!
Als ik even niet oplet...hóep..regelrecht naar m'n hoofd, waar zorgelijkheid woont en gedachten een feestje vieren!
Tot...ik het in de gaten heb...en m'n aandacht weer naar mijn hart breng...waar het vredig is, liefdevol en waar het ware weten woont.
Hehe...relax...het hart is fijn...glimlachend loop ik licht verder.
Tot ongeveer 30 passen verder...ik merk dat ik alwéér loop te denken!
Je kent het wel; moet nog dit en dat doen, dat moet ik regelen..wat nou als dat niet lukt, wat als blablabla...STOP!
Betrapt! 
Terug naar het hart.
Glimlach mijn onschuldigste glimlach.
Wees bewust...niet denken...bewust zijn, (wat op zich al moeilijk is zonder na te denken, zonder analyseren) we zijn zo verslaafd aan denken, dat eeuwige zelf obstructieve denken!

Zoals Eckhart Tolle zegt ; '' Je zorgen maken lost nooit iets op''
Neem die woorden in je op...want oh oh wat zijn we er dol op om ons zorgen te maken!
En hij heeft (natuurlijk) gelijk...het lost nooit iets op, verandert niets en je krijgt er niets mee gedaan!

Dus..blijf in je hart..lach en weet dat, omdat jij  lacht...de wereld een betere plek is.
De nieuwe aarde is waar het hart is.

Liefs,
Inge



1 opmerking: