zondag 18 maart 2012

Dromen enzo..(Nederlands)

Wéér moe wakker geworden van al het gedroom! Jemig, het lijkt wel alsof ik alles tegelijk droom, alle verhalen van mijn leven in één verhaal. Dus...niets is nog logisch, het lijkt op één grote verwarde kluwen draden!
Ik hoor dat veel mensen dit ervaren. Sommigen hebben het 's nachts zo druk, dat ze overdag (droomloze?) dutjes moeten doen.

Ik ben er zeker van dat dit te maken heeft met die expansie ( die begon op 29-2 en die behoorlijk geïntensifieerd  werd door een week van zonneflares) ..de dingen in ons hoofd, hadden voorheen denk ik meer orde, of volgorde, zoals potloden in een doos. Misschien lagen ze niet keurig op volgorde van kleur, maar ze lagen in ieder geval naast elkaar.

Nu lijken ze door de lucht te zweven, schijnbaar willekeurig.



Zo lijkt het ook te zijn met onze emoties...alsof ze teveel ruimte hebben om rond te zweven. We jojo-en van totale verrukking naar vermoeid en depressief, het volgende moment vervuld van hoop en de volgende minuut zijn we gespannen.
Alsof onze emoties voor ons rondzweven en we herkennen ze..'' hee kijk, daar is mijn verdriet'' of '' ik ken jou..jij bent mijn boosheid!''
We hebben geen gebeurtenissen buiten onszelf nodig om ze te voelen..alsof we ze volkomen willekeurig aantrekken.
We trekken onze werkkleding aan voor het ontbijt, en dat veranderd in een cocktailjurk zodra je naar je werk gaat, maar als je op je werk aankomt blijk je een joggingpak te dragen dat in een strandjurk met zonnehoed veranderd zodra je het in de gaten hebt.


Misschien is dat wel juist...en misschien probeert het ons te vertellen dat alles goed is. Misschien moeten we wel begrijpen dat alles perfect is. Dat alles dat wij materialiseren slechts  3D is. Zoooo last century!
Misschien bereid het brein ons wel voor op het laten gaan van logica, het loslaten van orde zoals we dat altijd gekend hebben?

Zal ik dan nog wel blogs kunnen schrijven...of wordt ook dat straks alleen een wirwar van letters...en jij kiest de volgorde?
We leven in interessante tijden!!

Pas op jezelf!
Inge


Geen opmerkingen:

Een reactie posten