woensdag 16 mei 2012

Bezuinigingen en Diamanten (Nederlands)

Toen ik vanmorgen naar het journaal keek, waren er gekke berichten na elkaar...
Eerst mededelingen over (wat anders) de bezuinigingen die ons te wachten staan, en hoe belangrijk het wordt je uitgavenpatroon te veranderen. En toen een item over een Pruisische prins die zijn wereldberoemde diamant - de Belle Sancy - moest verkopen omdat hij geld nodig had. (gelukkig voor de arme sloeber kreeg hij 6 miljoen euro voor zijn steen)

Zo'n steentje zou je ook willen hebben om te verkopen nietwaar?


Dat zette me aan het denken
Kijk, als alles energie is, en alle materie is teruggebracht tot zijn basis,  (Einstein kon het niet bewijzen, maar ook hij had het sterke vermoeden dat het 'zero point field' waarschijnlijk de enige realiteit is)  dan is ons geld, ons gebrek aan geld, de Belle Sancy en alles daar 'er' dat ook.
Dus, laten we om deze gedachtengang te volgen aannemen dat het waar is, alles is energie.
De eerste vraag die dan in mij opkomt in verband met bovenstaande is dan; 'wie is de eigenaar van de energie?'
Want, ervanuitgaande dat ook wij energie zijn - en aangenomen dat alle mensen gelijkheid zijn als energie - waarom heeft de ene persoon dan meer dan een ander? Waarom heeft de een meer energie waarmee hij kan kopen, verkopen, handelen, opeten, verzamelen....
Nu raak ik verward in mijn eigen gedachten..want het kan 'de energie' toch niet schelen of we een kiezelsteen of een diamant in onze hand hebben...dat is iets dat we gezamenlijk bedacht hebben, de spelregels...wie heeft dit gekke spel bedacht?

Spel...hmm..het is inderdaad allemaal maar een spel he?
We komen met niets in de wereld en gaan met niets weer weg, en in de tussenliggende periode spelen we met energie, in het veld van de energie.
Lijkt het dan niet belachelijk onbelangrijk om de tijd die je hier bent door te brengen met je zorgen maken?
Je speeltijd verdoen met vechten om meer of minder te bezitten? Altijd maar bezig te zijn met meer hebben dan de buren?
Nee, zo wil ik helemaal niet spelen! Ik besteed mijn energie en mijn tijd liever aan genoeglijk gezelschap, de bladeren elk jaar weer groen zien worden, de warmte van de zon te voelen, veel en graag te lachen, en laat alle energie die ik nodig heb vanzelf naar me toekomen..het leven is magisch, en zoals Steve Rother altijd zegt; 'Play well together''

Oh en..ja, ik wil mijn kiezelsteen natuurlijk best ruilen tegen jou diamant hoor :-))))

Smile!
Inge

Als je mijn blogs graag leest, wil je me helpen ze te verspreiden, ze te delen en ze beschikbaar maken voor zoveel mogelijk mensen? Hieronder staan allerlei knoppen voor facebook, twitter, Google+ ..dank voor je hulp!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten