vrijdag 18 mei 2012

Minuten, Uren, Dagen (Nederlands)

Heb jij dat gevoel nou ook, minuten, uren, ze zijn niet wat ze ooit waren..dagen hebben gewoon niet dezelfde hoeveelheid tijd in zich om te doen wat je wilt doen, en laten we niet eens beginnen over hoe warme zomers vroeger eindeloos duurden..
Waarschijnlijk kan dat niet objectief gemeten worden, een minuut duurt tenslotte nog een hele minuut voor die voorbij is, maar ik zeg je, ze duren echt minder lang, de tijd moet wel aan het krimpen zijn.
Neem oudejaarsavond...dat lijkt nu toch wel elke paar maanden te zijn..toch?
Tijd is aan het versnellen en dat bevalt me helemaal niet. Het geeft me het gevoel dat ik moet opschieten. Ik houd niet van opschieten.






Sommigen zeggen dat de aarde pulseert, een hartslag heeft als het ware, en dat deze inderdaad sneller gaat...diezelfde sommigen zeggen dat het een kritiek punt gaat bereiken - verrassend verrassend ze linken dat aan 2012 en de Maya kalender - en dat de aarde zal stoppen met draaien, of de andere kant op gaat draaien, dat de polen omdraaien en weet ik wat allemaal. Misschien krijgen we wel een omgekeerde big bang...als een..ehm..leegloop? Ben benieuwd of het dan ook dat geluid flubberende maakt van een leeglopende ballon...nou, dat zou een anti-climax zijn. Flubberend ten onder!

De tijd gaat sneller en mensen worden steeds ouder. Maar wat als ze dus helemaal niet echt ouder worden, maar ze vieren gewoon vaker hun verjaardag door dat compacterende tijd gedoe. In plaatst van elk jaar een verjaardag (als in de goeie ouwe trage dagen) zijn ze nu elke acht maanden of zo jarig!

Dat klinkt alsof er tijd van ons gestolen wordt...toch?


Hoe dan ook..als ik 80 word, zullen ze allemaal zeggen, schat, je ziet er geen dag ouder uit dan 60!



Heb een heerlijke dag, tijd gaat snel, geniet van elke minuut!
Liefs
Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten