zaterdag 30 juni 2012

Hobbelig ritje! (Nederlands)


De laatste dagen was het een hobbelig ritje...met alsmaar toenemende zonne-activiteit - op de 28 en 29e zelfs twee felle M-klasse flares en een hele bult C-klasse - is het pas de laatste uren weer een beetje kalm aan het worden. Maar het zou me niet verbazen als het weer opvlamt, want het is er op de een of andere manier gewoon tijd voor. Er zijn een paar veelbelovende zonnevlekken...die gepaard gaan met een veelbelovend gevoel.
Niet wetenschappelijk onderbouwd...alleen maar een gevoel..als een enorme ondertoon...een drum-roll die we niet kunnen horen met onze oren, maar wel in onze onderbuik.


Twee dagen geleden was ik bij het concert van de Red Hot Chili Peppers, en op zeker moment ging Chad, de drummer zijn (geweldige) jam solo ding zitten doen, en na een poosje kwam Flea - de funkiest of funky bassmasters - erbij en sloeg een toon aan op zijn bas, waarschijnlijk de laagste noot op het instrument, en speelde slechts die ene toon....die regelrecht naar mijn hart en ziel ging, het leek wel of het alle liefde op de wereld wakker maakte! Wat een ervaring! Die ene toon maakte de hele reis al de moeite waard.
Nou..dat is dus hoe voor mij nu de universele energie ook aanvoelt. Een toon vol verwachting, een diepe diepe aanraking van pure liefde.
En ja, dat maakt de hele reis de moeite waard.

Voelt dit voor jou ook al een reis? Dit leven op Aarde? Dot fysieke leven leiden? Mens zijn?
Het is een reis...soms zit je vast in het verkeer, soms sta je in de rij, je kunt je bagage kwijtraken en het hotel kan flink tegenvallen. Maar...kijk es naar het waanzinnig mooie uitzicht, elke geur is een avontuur, elke nieuwe smaaksensatie een reis op zich! Je kunt zwemmen in de oceaan, baden in de zon! En de mensen!
De wonderlijke, verwonderende en verwonderde mensen!
Is het niet allemaal een wonder?
Hobbelig of niet?
Voor mij is het dat zeker...en al krijg ik soms blauwe plekken van dat gehobbel, ik zou er niets van willen missen!!

Ik wens je een wonderlijk, magisch en geweldig weekend!
xx
Inge



Geen opmerkingen:

Een reactie posten